Служба автомобільних доріг
у Волинській області

» Прес-центр » новини » І ще трохи про дороги Волині...

І ще трохи про дороги Волині...

Із кожним днем темі незадовільного стану автомобільних доріг області приділяється дедалі більше уваги в широкому інформаційному просторі, а особливо в світлі наближення до парламентських виборів. Невдоволення з цього приводу є зрозумілим, адже орієнтовно 90% автошляхів державного значення Волині, та і України вцілому, дійсно в дуже поганому стані.

Мережа автомобільних доріг загального користування державного значення, що пролягають територією краю, а це 1791,8 км,  перебуває на балансі Служби автомобільних доріг у Волинській області. І значна їх частина, а саме 1042,8 км – територіальні шляхи. Дороги місцевого значення – обласні і сільські, з 01.01.2018р. у рамках децентралізації передані службою у відання Департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Волинської облдержадміністрації.

Основна частина доріг в області, як і по всій Україні, будувалась у 60-70-х роках минулого століття, і не дивина, що вони зношуються, потребують капіталовкладень. А їх десятками років не було, оскільки дорожня галузь не була пріоритетною для фінансування, а кошти для її потреб виділялись за залишковим принципом. Лише у рамках підготовки до проведення Євро-2012 у державі більше уваги та коштів було спрямовано на розвиток доріг. Тож ситуація, що зараз маємо з автошляхами, виникла не за рік-два – це результат багаторічного нехтування ними.

Та варто відзначити, що останнім часом в Україні започатковано значні позитивні зміни в цьому напрямку – проведено децентралізацію доріг, запрацював Дорожній фонд, створено прозору систему планування, фінансування, проектування будівництва та ремонту доріг, реалізується стратегія розвитку об’єднання обласних центрів якісними автошляхами. Значно покращити ситуацію дозволили й кошти так званого "митного експерименту", який цьогоріч, на жаль, відмінено.

І люди бачать результати відновлення дорожньої інфраструктури, що є наслідком зміни управління цілого сегменту економіки. За дослідженням GFK, найбільшого інституту ринкових досліджень Німеччини, реформа дорожньої галузі має найвищий ступінь довіри серед українців – її підтримує 62% громадян.

Протягом 2016-2018 років на Волині введено в експлуатацію 192,2 км автодоріг державного значення, на яких проведено поточний середній ремонт. Згідно з договірними зобов’язаннями підрядні підприємства надають 5-річний гарантійний термін на свої роботи, тобто всі недоліки та дефекти, що виникають на відремонтованих ділянках шляхів в межах цього терміну, усуваються ними за власні кошти (ще донедавна гарантійний строк на такий вид ремонту становив 3 роки). Усі відомості про роботи, які виконуються на автодорогах державного значення Волині, обсяги їх фінансування, підрядників, дані щодо використання отриманих службою доріг бюджетних коштів є у відкритому доступі на майданчику "Prozorro" (https://prozorro.gov.ua/), Є-Data (https://e-data.gov.ua/), CoST (https://costukraine.org/).

Утім, фактичне фінансування дорожнього господарства області ще не відповідає потребі, адже для відновлення всіх доріг потрібно дуже багато коштів. За  нашими підрахунками для ремонту лише територіальних доріг нашого регіону ця сума становить орієнтовно 7,5 млрд. грн.

Цьогоріч розпорядженням КМУ від 06.02.2019р. № 130-р для Волині виділено 431,83 млн. грн. на два об’єкти реконструкції та три об’єкти поточного середнього ремонту на автошляхах державного значення, із них 5,5 млн. грн. на проектно-вишукувальні роботи. Планується ввести в експлуатацію 37,7 км доріг, у т.ч. 9,3 км територіальних.

От і виходить, що на всіх інших шляхах державного значення Волинської області, що не включені до вищевказаного розпорядження, у поточному році, як і у всі попередні роки, проводяться лише роботи з поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання (у межах виділеного фінансування, яке на 2019 рік становить 190,3 млн. грн.). І як би звідусіль не критикували ямковий ремонт, наразі, саме він залишається єдиною можливістю підтримувати шляхи у проїзному стані.

Та є хороша новина – нещодавно Уряд схвалив представлену керівником Укравтодору Стратегію розвитку доріг територіального значення на 2020-2024 роки. І якщо раніше основна увага приділялась автодорогам з більшою інтенсивністю руху транспорту – міжнародним, національним та регіональним, то вже в наступному році і на ремонт територіальних доріг буде спрямовуватись більше коштів.

 

Прес-служба САД у Волинській області